Jumaat, 27 Mei 2011

Bagaimana Aku Tidak Menyembah-Mu

CINTAILAH ALLAH SAYANGI MANUSIA

Tuhan bagaimanalah aku tidak menyembahMu
sedangkan aku hambaMu
sedangkan kewujudanku
tanpa ku pinta ia adalah dengan iradahMu
yang mengandungi hikmah

bagaimana aku tidak bersyukur kepadaMu
segala yang aku miliki kurniaanMu
bagaimana aku tidak mengagungkan
dan membesarkanNya segala yang ku lihat
menggambarkan kebesaranMu

bagaimana aku dapat melupakanMu
kasih sayangMu dapat ku rasakan
ia berlaku di setiap masa dan waktu
bahkan turun naiknya nafasku itu
salah satu dari kasih sayangMu
kasih sayangMu

bagaiamana aku adalah hamba
engkau pun tahu diantara sifat
sifat hamba itu terlalai dan terlupa
cuai dan terleka
kerana itulah aku selalu saja
memohon ampun kepadaMu

cuai dan lalai pasti berlaku terhadapku
lupa dan leka terjadi selalu
di sinilah ku harap dengan rahmatMu
lupakan saja kesalahanku
janganlah Engkau bertindak ke atasku

MAWADDAH


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yang menarik di sini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...