Khamis, 3 November 2011

Memori Di Bumi Kelantan...

"Ilmu itu adalah cahaya.Allah lontarkan ia ke dalam hati manusia, bertindak sebagai lampu suluh penerang kehidupan"


  saya pernah bersekolah di negeri kelantan lebih kurang setahun..setahun jek he33.. . di negeri inilah saya melihat dan berjumpa dengan dato nik aziz nik mat dan ustazah/kak fatimah syarha.secara dekat dan real**. bukan pada foto atau di ditelevisyen.. .
saya dapat melihat nik aziz secara dekat di satu majlis yg diadakan di tempat ana bersekolah . xigt la mase tu wt majlis ape.. xthu la majlis malidur rasul ke,penyampaian  hadiah..tpi enthle...dh xigt sbb ia dh berlalu dalam 3 dh nk masuk 4 tahun. majlis tu di di buat secara meriah walaupun xmewah he3... tapi best44.. yg ana igt, dato nik aziz di sambut dengan aluan kompang dan pasukan polis/kawat wat pembarisan dan ade beberapa aktivti/program laen yg dibuat untuk mengisi majlis itu. tulah firt time ana dapat lihat dato nik aziz seara real.
first time melihat kak fatimah syarha semasa k.fatimah syarha datang ke tempat ana bersama2 sahabat ana serta budak kelantan tinggal (hostel).kak fatimah datang dengan berteman.. mgkin shabat sekuliah@seuniversiti@sekerja he3..xthu mana yg tepat hu3. xsilap namanya kak mumtazah. sebelum nie xpenah mengenali dan xpenah dengar tentang penulis novel "tautan hati" ini. kami di ajak bernasyid ramai3 lagu 'demi matahari' dan kak fatimah ade juga memberi sedikit tazkirah. ana rasa terkesan dengan tazkirah yg diberi walaupun pendek kerana masa yg terlalu singkat..mase kak fatimah syarha sedang memberi tazkirah.. ana sempat menilik wajah dan gaya beliau he3..di situ saya dapat simpulkan tentang kak fatimah. syarha..Subnaallah.. , akhlak beliau sangat cantik.. dan ana melihat cintanya kepada ALLAH dan Rasul sangat3 tinggi dan mendalam. memang kagum dengan kak fatimah syarha serta sahabat k.fatimah syarha . ana bukan apa, ana kagum dan terkesan dengan akhlak dan cinta kepada ALLAH dan Rasul amat mendalam yang ditunjukkan beliau.. selain itu kak fatimah juga ade mempromot buku novel hasil penulisannya. tapi kene order dulu.. lepas salam2, kak fatimah dan sahabatnya pulang. xsilap hanya salah sorang kawan ana yg beli.xthu ade kawan laen yg beli. ana pinjam je hehe3333. novel yg ana dah bace hasil penulisan kak fatimah syarha iatu tautan hati,syabab dan mawar berduri.tu je kot he3.. jalan cerita dalam novel syabab tu sedih jugak..tautan hati  pulak byk pengajaran yg kita boleh ambil..
Dato nik aziz dan kak /ustazah fatimah syarha boleh di jadikan ikon untuk buat di luar sana xkira dari remaja owg dewasa dan owg tua. mungkin ramai lagi yg di luar boleh dijadikan ikon seperti ustazah norbahyah dan lain3 tapi ana xthu nama. .xngafal nma2,tgk muka je.igat bape owg  jer.  contoh teladan yang paling agung dan terbaik. ialah kekasih ALLAH iaitu Nabi Muhammad s.a.w.. akhlaknya terlalu sempurna. cintaNYA dan ketaanNYA  kepada ALLAH mmang xterungkap. Tamatlah alkisahnya di sini..he4. xthu nk tulis ape agi..wassalam



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yang menarik di sini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...