Isnin, 4 Julai 2011

????


jangan kau sangka labuh tudungku tanda alimnya diriku,aku juga sepertimu masih mencari2 segenap cahaya buat menerangi sepanjang perjalanan kerana tudungku ini bukan sekadar menutupi tetapi melindungi jua mengingatkan diri ini menjaga akhlak itu bunga diri.... aduh bait2 ayat nie membuatkanku teringat peristiwa yg terjadi pada diriku.. membuat diriku malu dan muhasabah ...

peristiwa nie berlaku bila sowg pakcik nie komen ttg pemakaian aku.. xthu la pakcik datang dari mana ..yg aku thu cme die nk dtg beli je hi2. mase aku tgh mengira ..sempat pulak pkcik tu memberi komen ..bgusla pakai macam nie ..stokin ,sarung tgn ,pakai tuduh labuh...aduhh segan sgt2 sbb aku nie bukan la baikkk..he3. naseb baek ank beranak die je yg ade dalam kdai tu.. mase nk kuar dari kedai ,bertembung gn pakcik sekali lagi ... tdi dah malu ..nie tambah malu lgi deh... pk cik komen lagi tntg pemakaianku...cme yg aku igt la lbh kurag cm nie..pak cik bgi 100% ..naseb baek adik aku je yg dengar ..klau owg laen dengar ....segannye  ^^, sbb aku bukan baik sgt sampai 100% hu3... ku ingin ulang sekali bait nie .... jangan kau sangka labuh tudungku tanda alimnya diriku,aku juga sepertimu masih mencari2 segenap cahaya buat menerangi sepanjang perjalanan kerana tudungku ini bukan sekadar menutupi tetapi melindungi jua mengingatkan diri ini menjaga akhlak itu bunga diri..

 kadang2 ade juga terima kate2 yg kurang menyenangkan aku ..aku hanya senyum je he3..kata2 yg ku terima antara sindiran @ ikhlas susa untuk aku bezakan . aku xkesah ..tpi kadang2 kesah jugak hu4, usnuzon2..la yup huhu. yg penting niat..Hanya kerana Allah Taala .aku bukan nk tunjuk alim sbb ilmuku masih seciput...umpama langit dan bumi...mmg xlayak pun sbb aku pun xbaek sangat pun tpi aku cuba untuk buat pekara yg membawa kebaikan kpda diriku .tudungku ini bukan sekadar menutupi tetapi melindungi jua mengingatkan diri ini menjaga akhlak itu bunga diri.. ^^- tarbiah diri :)

3 ulasan:

  1. alhamdulillah... sama2 muhasabah diri ek ^_^

    BalasPadam
  2. assalamualaikum, syukran atas perkongsian..saya berminat dengan gambar post ini, buleh saya tahu art designer atau source untuk karya ini?

    BalasPadam
  3. waalaikumusalam w.b.t..asif,sy xthu sape yg buat art design n nie pun sy ambik kt satu blog tapi xigt alamat blogya..asif sekali lagi..

    BalasPadam

yang menarik di sini :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...